سامانه مدیریت سازمانی (ERP) ارایه دهنده راهکارهای مقرون به صرفه برای کسب وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ در حوزه های مختلف است که با هدف «مدیریت آسان و هوشمند» به چابکتر نمودن سازمانها ، شرکتها و مشاغل کمک میکند.
سامانه مدیریت سازمانی (ERP) به عنوان یک سیستم یکپارچه مدیریت و برنامهریزی منابع سازمانی، ارایه دهنده راهکارهایی است که با اجرا و به روزرسانی بسیار ساده، انعطاف لازم برای پاسخ دهی سریع به تغییرات بازار، فرصتهای جدید تجاری و تکنولوژیهای جدید را برای همه شرکتها و سازمانها با هر سطح درآمد و هر سطح از دانش فناوری، فراهم میسازد.
این نرم افزار به شرکتها کمک میکند تا هسته اصلی فرایندهای کاری خود را با یک سیستم واحد و کاملا یکپارچه با هزینه کم مدیریت کنند. با استفاده ازسامانه مدیریت سازمانی (ERP)، عملیات خودکارسازی شده، فرایندها ساده شده و دسترسی به اطلاعات لحظه به لحظه از هر جا و در هر زمان ممکن میشود که این امر منجر به بهبود عملکرد و موفقیت چشمگیر در کسب وکار خواهد شد.
بدیهی است که بهرهگیری از فناوری به عنوان یک مزیت رقابتی برای هر کسب و کاری ضروری است و امروزه تصور رشد و توسعه بدون استفاده از فناوری امری دشوار است، با این وجود، به دلیل پیچیده بودن و گران بودن فناوری هنوز بسیاری از کسب و کارها درگیر سیستمهای قدیمی و سنتی هستند و از مبادرت به تلفیق فناوری با کسب خود پرهیز میکنند. نرم افزار ماه کار در عین ارزان بودن با آگاهی از نیاز مشتریان و بازار به گونهای طراحی شده است تا هر کاربری بدون نیاز به دانش بالای فناوری بتواند از آن بهره گیرد. این قابلیت ناشی از آن است که فرایندهای نرم افزار ماه کار از فرایندهای واقعی در محیط کار الگو برداری شده است و به همین دلیل کاربر از قبل با همه آنها آشناست و نیازی به یادگیری جدید ندارد و کار با این سامانه بسیار ساده است.
استفاده از سامانه مدیریت سازمانی (ERP) علاوه بر کاهش نیاز به نیروی کار باعث حذف فرایندهای تکراری و غیر ضروری میشود. نرم افزار ماه کار با سادهسازی فرایندهای مهم کاری در بخشهای مختلف، جمعآوری اطلاعات را کاراتر و بهتر ساخته و باعث افزایش بهرهوری سازمان میشود.
یکی از مهمترین مزیتهای سامانه مدیریت سازمانی (ERP) آن است که به جای استفاده از نرم افزارهای متعدد با پایگاههای داده متفاوت و جزیره ای که ارتباطی به یکدیگر ندارند، میتوان تنها از یک برنامه با یک پایگاه داده واحد و یکپارچه استفاده کرد. به این ترتیب دیگر نیازی به ورود اطلاعات تکراری در چند نرم افزار مختلف و آموزش کاربری چندین نرمافزار به کارکنان وجود ندارد.
امکان گرفتن گزارشهای تحلیلی بدون نیاز به متخصصین IT یا آمار به روشی بسیار ساده که میتواند برای اخذ تصمیمهای مدیریتی به کار رود.
یکی از نقاط قوت سامانه مدیریت سازمانی (ERP) کاربری آسان آن است به طوری که کاربران بدون نیاز به آموزش خاصی میتوانند به سرعت کار با آن را شروع کنند.
براساس نقشهای تعریف شده درسیستم، هر یک از کاربران به کلیه اطلاعات مجاز در محیط کاری خود دسترسی تام داشته و میتوانند گزارشهای مورد نیاز خود را تهیه کنند. این امر علاوه بر کاهش فرایندهای کاغذی، دسترسی به اطلاعات لحظه به لحظه را فراهم میسازد و به اخذ بهترین تصمیم در هر لحظه کمک میکند.
با سامانه مدیریت سازمانی (ERP) امکان خدمات رسانی با کیفیت بالا و به موقع به طیف وسیعی از مشتریان با انعطاف بیشتر فراهم میشود. این امر با افزایش سرعت و کیفیت خدمات منجر به افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شده و به کسب شما ارزش بیشتری میبخشد.
با سامانه مدیریت سازمانی (ERP) بسیاری از فرایندهای وقت گیر به صورت خودکار و دقیق و بدون خطا انجام میشود به طوری که میتوانید از وقت آزاد شده برای تمرکز بر امور حیاتیتر و برنامهریزی برای استراتژیهای مدیریتی و توسعهای بهره گیرید.
با سامانه مدیریت سازمانی (ERP) ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی به شکلی مداوم، سریع و کارا انجام میشود و منجر به افزایش همکاریها و کارهای گروهی میگردد. این ارتباطات در عین آسانی به صورت خودکار انجام میشود به طوری که برای دریافت اطلاعات نیازی به درخواست نیست و اطلاعات مربوط به هر کاربر به طور خودکار برای او ارسال میشود.
در سامانه مدیریت سازمانی (ERP) هر کاربر تنها مجاز به دریافت اطلاعات مربوط به خود بوده و دسترسی به اطلاعات کاملا تحت کنترل قرار دارد.
با سامانه مدیریت سازمانی (ERP) مدیر همواره پایگاه قابل اعتمادی از کلیه اطلاعات را در اختیار دارد و دیگر لازم نیست نگران از دست رفتن اطلاعات توسط کارمندانی باشد که به بخش دیگری منتقل میشوند و یا شرکت را ترک میکنند. علاوه بر این با ثبت فرایندهای کاری و ثبت راهکارها و تصمیمات گرفته شده در برنامه، پس از مدتی منبعی از دانش تجاری جمعآوری میشود که میتوان در آینده از آنها بهره گرفت.
سامانه مدیریت سازمانی (ERP) در عین سادگی کلیه فرایندهای کاری را در محیط کار در همه بخشها پوشش میدهد. به همین دلیل نه تنها کاربران نیازی به آموزش برای کار با این نرم افزار را ندارند، بلکه این نرم افزار نیاز به آموزش برای تخصص مورد نیاز را نیز تا حد قابل توجهی کاهش میدهد به طوری که یک کاربر ساده برای مثال میتواند عملیات حسابداری یا انبارداری و غیره را به خوبی انجام دهد.
سامانه مدیریت سازمانی (ERP) قابلیت ارتباط با مشتریان را از کلیه درگاههای ارتباطی شامل تلفن، ایمیل، پیامک، فکس، گفتگوی زنده و غیره را فراهم میسازد.
شامل مدیریت امور اداری کارکنان ، گردش مکاتبات اداری داخل و خارج سازمان ، سامانه هوشمند مدیریت پست الکترونیک ارسالی و دریافتی و … شامل:
سیستم مدیریت مشاغل سازمانی بر اساس منابع علمی روز دنیا طراحی گردیده است و امکان استقرار پستها و مشاغل سازمان بر مبنای اصول علمی را به نحوی فراهم می نماید که کارکنان ، مدیران و تصمیم گیران سازمان بتوانند وضعیت موجود خود را با حالت بهینه مقایسه و نسبت به اصلاح یا تغییر وضعیت خود یا کارکنان سازمان اقدام کنند. برخی از ویژگی های این سامانه عبارت است از:
با وجود اینکه مدیریت پروژه های اتی یا در حال اجرای سازمان از اهمیت حیاتی برخوردار است ، ولی به علت عدم وجود ابزاری مناسب ، استفاده از این امکان در بسیاری سازمانها به راحتی ممکن نیست. ماه کار ابزاری آسان و هوشمند را در اختیار مدیران و کارکنان سازمان قرار میدهد تا بتوانند نیازهای خود را این زمینه را مرتفع سازند. از جمله مهمترین ویژگی های این سامانه عبارت است از:
امروزه مدیریت ارتباط با مشتریان از مهمترین ارکان سازمانهای پیشرو محسوب گردیده و در صدر توجه مدیران هوشمند قرار دارد . زیر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری نرم افزار ماه کار امکان مدیریت بهینه و موثر را در این خصوص فراهم می نماید.
این ماژول شامل امکاناتی در زمینه مدیریت اجزای زنجیره تامین در سازمان است. مدیریت زنجیره تامین دربرگیرنده تمامی جابجاییها و ذخیره مواد اولیه، موجودی در حین کار و محصول تمام شده از نقطه شروع اولیه تا نقطه پایان مصرف میباشد.
سیستم حسابداری ماه کار با کاربری آسان و روان امکان انجام امور حسابداری را برای کلیه افراد در سازمان بدون نیاز به طی کردن دوره های پیچیده حسابداری و مالی فراهم می نماید. در عین حال دارای امکانات منحصر به فرد و جامعی است که تمامی نیازهای سازمانهای مختلف در سطوح مقدماتی تا حرفه ای را نیز تامین می نماید. پیچیدگی در درون سامانه و سادگی و راحتی برای کاربر مهمترین ویژگی آن است.
این بخش از ماه کار شامل تمامی امکاناتی است که یک سازمان هوشمند و موفق برای اداره امور فروش و بازرگانی خود نیاز دارد. ارتباطات هوشمند با سایر بخشهای سامانه امکان مدیریت یکپارچه اطلاعاتی را در سازمان فراهم می نماید.
این سیستم با تعریف کلیه درگاه های داد و ستد مالی و اتصال با سایر بخشهای سامانه لذت مدیریتی آسان و هوشمند را برای سازمانها فراهم می کند.